پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس
سرخط خبرها

تصویب شیوه جدید برای لیگ قهرمانان اروپا؟| پوسته جدید UCL

  • کد خبر: ۶۴۴۱۱
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
تصویب شیوه جدید برای لیگ قهرمانان اروپا؟| پوسته جدید UCL
نسخه جدید لیگ قهرمانان اروپا پرچالش برگزار می‌شود، البته اگر در نهایت این موضوع به تصویب برسد و به سلامت از رای گیری خارج شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ شیوه جدید برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به‌زودی به تصویب خواهد رسید؛ شیوه‌ای با هدف افزایش جذابیت رقابت‌ها و البته همراه با جنجال‌های احتمالی. به‌گزارش نشریه مارکا، کمیته رقابت‌های اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز جمعه این هفته تشکیل جلسه خواهد داد تا شیوه جدید برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را تصویب کند. طرح پیشنهاد‌شده برای برگزاری این رقابت‌ها در فاصله سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ پس از تأیید کمیته رقابت‌های یوفا، روز سه‌شنبه هفته آینده در کنگره یوفا به تأیید نهایی خواهد رسید.
 
مطابق طرح پیشنهادی جدید، تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ قهرمانان اروپا در ۳ سال تعیین شده از ۳۲ تیم فعلی به ۳۶ تیم خواهد رسید و علاوه بر آن ۲ سهمیه آزاد (وایلد کارت) هم در نظر گرفته شده که به تیم‌های دارای بالاترین رتبه در رده‌بندی باشگاهی یوفا اعطا خواهد شد. بر اساس این طرح، فینالیست‌های لیگ قهرمانان از ابتدای کار خود در یک فصل از این رقابت‌ها تا انتهای آن ۱۷ بازی انجام خواهند داد (اکنون فینالیست‌ها تا رسیدن به ایستگاه پایانی ۱۳‌بازی انجام می‌دهند) و هدف از این کار نیز افزایش هیجان بازی‌ها با طولانی‌تر‌شدن مرحله گروهی است.
 
همچنین ساختار جدید موسوم به طرح سوئیسی، به نفع تیم‌های کوچک‌تری است که کمتر فرصت حضور در این رقابت‌ها را پیدا می‌کنند و به تبع آن به آن‌ها فرصت جنگیدن برای رسیدن به افتخاری بزرگ را می‌دهد. شیوه برگزاری مسابقات این‌گونه خواهد بود که هر تیم ۱۰ بازی انجام می‌دهد که شامل ۵ بازی خانگی و ۵ بازی خارج‌از‌خانه می‌شود؛ اما رقبای هر تیم بر اساس قدرتشان متفاوت خواهند بود. به‌این‌ترتیب برخلاف شیوه فعلی تمام تیم‌های یک گروه با یکدیگر روبه‌رو نخواهند شد که این خود می‌تواند جنجال‌هایی را به‌همراه داشته باشد.
 
تفاوت دیگر شیوه جدید برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا این است که برخلاف سبک فعلی که تیم‌ها در ۸ گروه چهارتیمی تقسیم می‌شوند، باشگاه‌ها در ۴ گلدان (سید) تقسیم‌بندی می‌شوند که قرارگیری آن‌ها در این گلدان‌ها بر اساس جایگاهشان در لیگ‌های داخلی خواهد بود. در لیگ قهرمانان طرح جدید، تیم‌ها در یک جدول کلی از رتبه یک تا ۳۶ رده‌بندی خواهند شد و پس از انجام ۱۰ بازی، تعدادی از آن‌ها به مرحله بعد می‌روند و تعدادی حذف می‌شوند. برنامه بازی‌ها نیز به‌این‌شکل خواهد بود که رده‌بالاترین تیم‌ها ۲ بازی برابر تیم‌های هم‌رده خود، ۳ بازی مقابل تیم‌های سطح پایین‌تر، ۳ بازی دیگر برابر تیم‌های سید دوم تا سید ماقبل آخر و در‌نهایت ۲ بازی مقابل ۲ تیم از سید آخر انجام خواهند داد.
 
مسیر رسیدن هر تیم به مراحل حذفی پس از انجام ۱۰ بازی اولیه مشخص خواهد شد و به‌این‌صورت خواهد بود که ۸ تیم برتر جدول در مرحله گروهی به مرحله یک‌هشتم نهایی می‌روند. تیم‌های نهم تا شانزدهم هم برای کسب مابقی سهمیه‌های صعود به مرحله حذفی، در قالب بازی‌های پلی‌آف به‌مصاف تیم‌های هفدهم تا بیست‌و‌چهارم می‌روند. تیم‌های بیست‌و‌چهارم تا سی‌و‌ششم نیز حذف می‌شوند. باشگاه‌های بزرگ اروپایی امیدوار‌ند که برای خود یک تورنمنت انحصاری و خارج از نظارت اتحادیه فوتبال اروپا تحت عنوان سوپرلیگ اروپا تشکیل دهند؛ اما یوفا امیدوار است که با طرح جدید برگزاری لیگ قهرمانان اروپا، آن باشگاه‌ها را از پیاده‌سازی طرح ایجاد سوپرلیگ منصرف کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->